top of page
פוסטים אחרונים
רשימת תפוצה

רגע לפני שבת: הסיפור שלי, הסיפור שלנו


"סיפור חיינו: סודות ההצלחה של ההומוספיאנס" רק יצא לאור באנגלית והוא כבר עושה את צעדיו הראשונים.

זה ממש מרגש.

השבוע שאלו אותי במה הספר עוסק.

הספר, השייך לסוגת המדע הפופולרי, כתוב כנארטיב סיפורי השזור בהרבה סיפורים אישיים - איך משפט אחד של המורה שלי בכיתה ג' השפיע עלי? מה קרה לחברתי ביום בו נבחנה במבחני הסקר? מדוע גשש אפריקאי לעג לי על היותי "פראנג'ית", איך פיל לימד אותי על רגשות ופינגווין על מוסר, ומה הקשר בין מתמטיקה לבין בתי מלון?

יותר מכל, אני מנסה להבין - מה מכל זה אפשר ללמוד על אינטליגנציה, טכנולוגיה, חינוך, מדע - ובעיקר על עצמנו ועל היכולות שלנו? והכל, מלווה בתמונות שדודי צילם, כמו הלמור היפהפה בתמונה ממדגסקר, בשיטוטים חסרי המנוח שלנו בעולם, מאנטארקטיקה דרך אפריקה ושאר יבשות ועד הצפון הכי צפוני. חתיכת סיפור.

ואז, שאלו אותי למה כתבתי את הספר באנגלית.

האמת? כי ביקשו ממני. הוצאה לאור שעוסקת בספרים מהסוג הזה, פנתה וביקשה שאכתוב את הדברים המרכזיים שאני מלמדת כבר שנים, ושהרציתי עליהם בקצרה בשתי הרצאות TEDx (להרצות במסגרת TED זו חוויה מלמדת ומרתקת בפני עצמה, עליה אני חבה תודה גדולה לאור חביב, האילתי החביב ביקום, וליניב רוזנברג, איש היח"צ שלא ויתר לי במילימטר - זה לא היה קורה בלעדיכם!).

שלשום עלה פודקאסט בו ביקשו ממני לספר על נושאי הספר, ולהרחיב גם על מכון דוידסון והעשייה העניפה שאנחנו מקיימים בו. זו תכנית פודקאסטים אמריקאית אז כן, גם הוא באנגלית... בכל פעם שביקשתי מהמנחים של התכנית לשאול את השאלות שמענינות אותם או לכוון אותי לגבי מה הם רוצים לשמוע, הם הסתפקו ב: פשוט תמשיכי לדבר, את עושה את זה מצוין (מניחה שזה לא מפתיע את מי שמכיר אותי ויודע שאני דברנית בלתי נלאית :-))

אז למרות שאני מתכננת לתרגם את הספר לעברית, זה ייקח עוד מלאאאא זמן - מי שבינתיים רוצה להכיר במה אני עוסקת בספר, מוזמן להקשיב לפודקאסט הבא:



ולכל אלה שביקשו - הנה הקישור לאתר אמאזון:



לכל מי שלא נרתע מאנגלית - תקשיבו, תרכשו, תקראו, תהנו - ותפיצו :-)

bottom of page